著書論文等- 江藤 裕之 -
表示方法: 表示形式: 表示順:
[]:著書 []:論文 []:総説・解説記事
件数:64件
[2017]
1.[] Rethinking Grammar-Translation Method: Potentiality of the Super-literal Translation for English Language Teaching.[Proceedings of the 16th International Conference on Translation,ICT16,(2017),684-696]Hiroyuki Eto
[2016]
2.[] グローバル・エリート教育.[PHP研究所,(2016)]渡部昇一、江藤裕之、平岡弘章
3.[] Textual criticism and exegesis in East Asia and the West: A comparative study.[Bulletin of Asian Studies (21st Century Asian Studies Association, Kokushikan University),14,(2016),111-126]Takemura, Eiji, Ito Takayuki; and Eto, Hiroyuki
[2015]
4.[] 英文法のエッセンス.[大修館,(2015)]江藤裕之
5.[] 言語と文化の学としての国学とフィロロギー(西洋文献学)の知的平衡性.[Journal of Japanese Language and Culture (Japanese Department, Faculty of Liberal Arts, Thammasat University),2(1),(2015),7-25]江藤裕之
[2013]
6.[] 質的研究をめぐる10のキークエスチョン:サンデロウスキー論文に学ぶ.[医学書院,(2013)]江藤裕之、谷津裕子
7.[] フィロロギーとしての国学研究―村岡典嗣と芳賀矢一のフィロロギー理解と国学観.[東北大学国際文化研究科論集,21,(2013),57-69]江藤裕之
[2012]
8.[] 英語論文作成マニュアルにおける英文法解説:慣用よりも論理に重点を置く規範英文法.[国際文化研究科論集,20,(2012),181-189]江藤裕之
9.[] Etymological inquiry in a quest for the universality of human cognition: Focusing on word formation by sound symbolism..[Typological Studies on Languages in Thailand and Japan,(2012),33-44]Hiroyuki Eto
10.[] APAに学ぶ 看護系論文執筆のルール.[医学書院,(2012)]「江藤裕之」「前田樹海」
[2011]
11.[] 英語論文作成マニュアルの特徴とアカデミック・ライティングの授業への応用―MLA, APA, CHicagoの比較から.[東北大学国際文化研究科論集,19,(2011),117-125]江藤裕之
12.[] APA論文作成マニュアル 第2版.[医学書院,(2011)]前田樹海、江藤裕之、田中建彦
[2010]
13.[] Multiple Perspectives on English Philology and History of Linguistics.[Peter Lang,(2010)]Tetsuji Oda and Hiroyuki Eto (eds.)
14.[] Amerikanischer Strukturalismus und deutsche inhaltbezogene Sprachwissenschaft.[Multiple Perspectives on English Philology and History of Linguistics,(2010),341-378]Hiroyuki Eto
15.[] 芸術都市の誕生.[PHP研究所,(2010)]樺山紘一、田中英道、松田義幸、江藤裕之、須賀由紀子、熊倉次郎
16.[] ダンテ『神曲』にみるルネサンス精神ー言葉の力・文学の力.[『芸術都市の誕生』,(2010),198-219]江藤裕之
[2009]
17.[] C. T. Onions and Japan: Influence of His Grammar on English Language Education in Japan.[東北大学国際文化研究科論集,17,(2009),117-127]Hiroyuki Eto
18.[] Loan Words as an "Epilinguistical" Tool: Comparison betwenn English and Japanese..[Epilanguage,(2009),203--214]Hiroyuki ETO
19.[] 『源氏物語』の感染教育力.[『日本の心と源氏物語』,(2009),174-209]江藤裕之
20.[] To “Philologize” a Philological Inquiry: Review of George J. Adler’s Perception of Wilhelm von Humboldt’s linguistic Theory.[Metaphilologie,(2009),75-89]Hiroyuki Eto
Page: [1] [2] [3] [4] [next]
戻るこのページのトップへ
copyright(c)2005 Tohoku University