Researchers Information
Photo



Books, Original Papers & Review Papers
Name
ADACHI Hiroaki
Affiliation
Graduate School of Arts and Letters
Historical Studies
Japanese History
Japanese History
Title
Professor
Research Fields
  • History of Japan
display all
Academic Society Membership
  • 歴史学研究会
  • 日本植民地研究会
  • 東北史学会
display all
Activity of Academic Society (Post)
  • 同時代史学会, 理事(2012-)
  • 東北史学会, 理事(2005-)
  • 日本植民地研究会, 理事(2015-)
display all
Books

The Economic Plan in `Greater East Asian Co-Prosperity Sphere': The Industry in the Sphere and The Council for Building of Greater East Asian.[吉川弘文館,(2013)]ADACHI Hiroaki
ISBN978-4-642-03820-1


Japan and Southeast Asia in the prewar period -From a Viewpoint of Japanese Exploiation of the Mining Industry-.[吉川弘文館,(2002)]安達宏昭
ISBN642-03749-7


講座 東北の歴史 第1巻 争いと人の移動.[清文堂出版,(2012)]安達宏昭・河西晃祐


`Southern Co-prosperity Sphere-Japanese Economic Rules in War-time Southeast Asia'.[多賀出版,(1995)]疋田康行,柴田善雅,鈴木邦夫,安達宏昭,小池聖一,小林英夫,倉沢愛子,花井俊介


東京裁判資料 田中隆吉尋問調書.[大月書店,(1994)]粟屋憲太郎、安達宏昭、小林元裕


display all
Original Papers

通年動員態勢下の立教中学校(二・完)-動員をめぐる諸問題と学徒隊を中心に-.[立教学院史研究,(15),(2018),2-30]安達 宏昭


The Wartime Greater East Asia Land Development Program in Korea.[The Hallym Journal of Japanese Studies,(31),(2017),8-32]Hiroaki Adachi


The Development of Greater East Asia Economic Policy in the Final Stage of the War : The Policies of the Ministry of Greater East Asia toward Manchuria and China.[歴史,(126),(2016),117-145]ADACHI Hiroaki


「大東亜共栄圏」論.[岩波講座 日本歴史,18,(2015),141-176]安達宏昭


The Making of the Japanese Policy toward the Netherlands East Indies.[Journal of Historical Studies,(643),(1993),1-16]Hiroaki Adachi


display all
Review Papers

史料紹介 戦時下の立教中学校『教務日誌』(1).[立教学院史研究,(15), (2018), 141-168]研究プロジェクト4 「立教中学校関係資料」研究会 安達宏昭、田中智子、奈須恵子、舟橋正真、油井原均


近現代・仙台の歴史像-『仙台市史』の特色と課題.[市史せんだい,(26), (2016), 18-29]安達宏昭


自校史教育の意義と基盤-二つの大学での経験から-.[東北大学史料館だより,(10), (2009), 2-3]安達宏昭


研究と教育の間で.[PDブックレットVol.6 大学教員のブレーク・スルー, (2015), 80-84]安達宏昭


display all
Updated on
2018.04.27
JapaneseTop
copyright(c)2005 Tohoku University